ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ - ΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Στήνω τούτη τη σελίδα με σκοπό να παρουσιάσω στους φίλους επισκέπτες, άλλους καλούς μου φίλους, που διαπρέπουν ή διέπρεψαν σε κάποιον τομέα, και αυτή τους η δραστηριότητα θα μπορούσε να παρουσιάζει ένα γενικότερο ενδιαφέρον.
Στήνω τούτη τη σελίδα με σκοπό να παρουσιάσω στους φίλους επισκέπτες, άλλους καλούς μου φίλους, που διαπρέπουν ή διέπρεψαν σε κάποιον τομέα, και αυτή τους η δραστηριότητα θα μπορούσε να παρουσιάζει ένα γενικότερο ενδιαφέρον.
Αθανάσιος Σταθακόπουλος
ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ της Κατερίνης
Μέσα στην
ασφυκτική μουντάδα των ημερών, που καλά
κρατεί εδώ και οχτώ χρόνια, ευτυχώς που
υπάρχει η παράδοση των «Εαρινών ημερών τέχνης» της Εστίας Πιερίδων Μουσών, εκεί
στην Αστική λεγόμενη Σχολή της Κατερίνης.
Εκεί βρίσκουν το χώρο και το χρόνο να εκθέσουν έργα τους
ζωγράφοι, παλιοί και νέοι, επαγγελματίες και ερασιτέχνες. Έτσι, έχει τη δυνατότητα το φιλότεχνο κοινό της
Πιερίας να δει και να θαυμάσει την εικαστική, κι όχι μόνο, παραγωγή των ντόπιων
καλλιτεχνών. Να μπει στο ατέρμονο παιχνίδι του ματιού και του χεριού, που, λίγο
πριν εκτεθεί εις κοινήν θέαν, ήταν ένα εντελώς προσωπικό παιχνίδι και αφορούσε
μόνο τον καλλιτέχνη.
Εδώ λοιπόν, το ολοκληρωτικά δικό του
δημιούργημα, του καλλιτέχνη δηλαδή, που ξεκινάει από τα προσωπικά του βιώματα,
ως έχουν αυτά στριμωχθεί μέσα στο δικό του άβατο της συνείδησης και του
υποσυνείδητου, ένθεν και εκτονώνονται διά
του χαρίσματος και του ταλέντου πάνω στο τελάρο του καμβά, προσφέρεται
και στους άλλους ως κάτι νέο και άξιο
αισθητικής συγκίνησης. Από το ταλέντο
του και από την αποδοχή του θεατή, καταξιώνεται ο δημιουργός.
Ένας τέτοιος δημιουργός, ο κλασικός ΖΩΓΡΑΦΟΣ,
για μένα, της Κατερίνης, είναι ο Αθ. Σταθακόπουλος, που παρουσίασε τα έργα του
αυτές τις μέρες, συμμετέχοντας στα πολιτιστικά δρώμενα της Εστίας. Το
θέμα της έκθεσης του τα λέει όλα: «…ταξίδι για την Κατερίνη», από το
ομώνυμο τραγούδι της Χαρούλας, που είναι και η μουσική υπόκρουση της έκθεσης.
Πρόκειται για μια πλειάδα έργων,
μεγάλων και μικρών, που έχουν να κάνουν με την Κατερίνη του τότε, αλλά και του
σήμερα, με τα τρένα της και τους καπνούς τους, με παλιά σπίτια, με φιγούρες
ανθρώπων, ψαράδων, παιδιών, με ακροθαλασσιές και βάρκες και θαλασσόβραχα, και
βέβαια παντού ένας Όλυμπος με τις βουνοκορφές του.
Κι όλα αυτά δοσμένα με τα δικά του
χρώματα, τα ζεστά δηλονότι χρώματα του Σταθακόπουλου που, νομίζω, είναι το
«δικό του» χαρακτηριστικό. Ζεστά,
πορτοκαλί και κόκκινα και καφετιά σε χιλιάδες αποχρώσεις με τις οποίες επιδιώκει
το αισθητικό αποτέλεσμα. Και το πετυχαίνει μ’ εκείνον το μοναδικό, το δικό του
τρόπο, που σε κάνει να τον αναγνωρίζεις χωρίς καν να δεις την υπογραφή του.
Είναι
ο δημιουργός, που βλέπει τα χρώματα με το δικό του μάτι και που τα
συνταιριάζει με τα αντικείμενα που ζωγραφίζει, προχωρώντας πέρα από τη
φωτογραφική λύση που δίνουν τα ίδια, αλλά ακολουθώντας τους απρόσμενους
μεταβλητούς νόμους τους. Τα βράχια του ,
ας πούμε, όπως και τα τρένα του, είναι ντυμένα με χρώματα και αποχρώσεις που
δεν έχουν παρά ελάχιστη σχέση με τη ψυχρή
πέτρα ή το μέταλλο.
Είναι ο ελεύθερος καλλιτέχνης,
τεχνίτης χειριστής του θέματος, που ζωγραφίζει κατά τρόπο πρωτότυπο, αλλά και
αποδεκτό. Η ελευθερία του περιορίζεται μόνο από το γεγονός ότι (εδώ) ζωγραφίζει
την Κατερίνη(Πιερία) και μέχρις εκεί. Η πρωτοτυπία του έχει να κάνει με τις
γραμμές του και με τα χρώματά του και, ενίοτε, με τα αντικείμενα που αναπάντεχα
ξεφυτρώνουν μέσα στους πίνακες ως
αιρετικές εκφραστικές απόψεις που θυμίζουν σουρεαλισμό.
Είναι, λοιπόν, ο κλασικός ζωγράφος
της Πιερίας και ελπίζω ότι η τέχνη του εντυπωσίασε και εκτιμήθηκε για μια ακόμα
φορά από το φιλόμουσο κοινό της πόλης μας. Πληροφορήθηκα κιόλας ότι την έκθεση
του επισκέφθηκαν πολλοί μαθητές των
σχολείων μας. Και ως παλιός δάσκαλος χάρηκα ιδιαίτερα. Τον ευχαριστώ, που μου
έδωσε την ευκαιρία ενός απολαυστικού
διαλείμματος «μέσα στων σχέσεων και των συναναστροφών την καθημερινήν ανοησία».
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εξαιρετική είναι αναμφίβολα η περίπτωση του
«άσπονδου» φίλου μου, του Κώστα Ξενόπουλου.
Ο εκλεκτός καλλιτέχνης είναι λίγο πολύ γνωστός στους καλλιτεχνικούς
κύκλους που έχουν γνώση και άποψη για την
αγιογραφία και τη βυζαντινή
ζωγραφική. Ωστόσο νομίζω ότι είναι περισσότερο γνωστός εκτός Κατερίνης, όπου
κατοικεί εδώ και πολλά χρόνια, και ακόμα πιο ακριβής θα ήμουν αν έλεγα ότι
είναι ακόμα πιο γνωστός εκτός Ελλάδος. Ενδεικτικά να πω ότι έχει ιστορήσει ιερούς ναούς της Πόλης, της Αλεξάνδρειας, της
Πολωνίας, της Φιλανδίας και έχει διδάξει την τέχνη του, πέρα από τις παραπάνω
πόλεις, και σε άλλες της Γερμανίας, της
Ιταλίας, της Αυστρίας κι αλλού.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το Πατριαρχείο
της Αλεξάνδρειας, του απένειμε το οφίτσιο του « Άρχοντος Εικονογράφου », ενώ έχει τιμηθεί
πολλές φορές για το έργο του.
Αυτές τις
μέρες (13/2-20/4/2015), συμμετέχει στην έκθεση
«Η τέχνη του Αγίου Όρους»
στο Τελλόγλειο
Ίδρυμα Τεχνών του Α.Π.Θ. Πρέπει να σημειώσω ότι πέρα από την αδιαμφισβήτητη καλλιτεχνική αρτιότητα των αγιογραφιών που
εκτίθενται,
Μοναχοί του Αγίου Όρους |
εντύπωση προκαλούν ειδικά τα έργα του Ξενόπουλου ο οποίος έχει μιαν
καταπληκτική σειρά από προσωπογραφίες
μοναχών αλλά και από σκηνές της
καθημερινής ζωής τους στο Όρος. Πολλές μάλιστα από αυτές βρίσκονται
σε ένα συλλεκτικό τευχίδιο, που είναι πλέον δυσεύρετο.
Στα πλαίσια της έκθεσης διοργανώνεται διήμερο σεμινάριο προσωπικής διδασκαλίας
στη τεχνική της αγιογραφίας. στις 28
και 29 Μαρτίου 2015 με τίτλο:
Ξενόπουλος
διδάσκει
Στο σεμινάριο
αυτό οι αρχάριοι «μαθητές» θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να δημιουργήσουν από
την αρχή ένα δικό τους έργο τέχνης , σύμφωνα με τους κανόνες της αγιορείτικης τεχνικής της αγιογραφίας ενώ
οι μυημένοι θα πραγματοποιήσουν σπουδή στο έργο του Μιχαήλ Αστραπά. Ο κ. Ξενόπουλος θα
διδάξει προσωπικά κάθε έναν από τους συμμετέχοντες.
Θερμές ευχαριστίες για την όμορφη παρουσίαση
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή